Hogan, to międzynarodowy autorytet w diagnozowaniu osobowości oraz konsultingu. Firma posiada ponad 30-letnie doświadczenie biznesowe wspierając swych klientów w obniżaniu płynności kadr i podnoszeniu produktywności poprzez: zatrudnianie właściwych ludzi, rozwój kluczowych talentów i budowanie potencjału przywódczego w firmach.
Wykonuję następujące badania:
1. Kwestionariusz Osobowości Hogana (Hogan Personality Inventory – HPI)
Dostarcza wiedzy na temat jak dana osoba postrzegana jest przez otoczenie w trakcie wykonywania swoich codziennych obowiązków. Jest informacją na temat „jasnej” (demonstrowanej na co dzień) strony osobowości, a zatem spojrzeniem z perspektywy obserwatora na „reputację” osoby badanej.
Pełny raport HPI daje obraz mocnych stron i obszarów rozwojowych.
Cechy charakterystyczne i korzyści
• 206 pytań ”prawda”/”fałsz”,
• czas wypełniania 15-20 minut,
• pozycje testowe i raporty dostępne w wielu językach,
• bazujący na Modelu Pięcioczynnikowym,
• znormalizowany na grupie ponad 500 000 pracujących dorosłych na całym świecie,
• zwalidowany dla ponad 200 zawodów obejmujących wszystkie główne gałęzie przemysłu,
• itemy pozbawione inwazyjnej i natrętnej treści,
• brak negatywnego wpływu,
• natychmiast dostępne wyniki i raporty,
• administracja online poprzez zabezpieczony dostęp.
Skale podstawowe mierzone przez test HPI
- Stabilność – pewność siebie, samoocena, opanowanie w sytuacji presji.
- Ambicja – inicjatywa, współzawodnictwo oraz potencjał przywódczy.
- Towarzyskość – ekstrawersja, bogactwo kontaktów oraz dążenie do interakcji społecznych.
- Wrażliwość Interpersonalna – takt, społeczna wnikliwość oraz zdolność do utrzymania relacji z innym.
- Systematyczność – samodyscyplina, odpowiedzialność, sumienność.
- Dociekliwość – wyobraźnia, ciekawość oraz potencjał twórczy.
- Otwartość na wiedzę – orientacja na osiągnięcia, bycie na bieżąco w sprawach biznesowych i technicznych.
2. Badanie Rozwojowe Hogana (Hogan Development Survey – HDS)
Badanie ocenia 11 powszechnie występujących obszarów ryzyka efektywności zawodowej, które wpływają negatywnie na ludzkie kariery, relacje oraz satysfakcję z życia. Ryzyka oceniane przez HDS będą ujawniać się w sytuacjach, w których dana osoba nie będzie aktywnie zarządzała swoim wizerunkiem.
Cechy charakterystyczne i korzyści
- 168 pytań “prawda”/”fałsz”,
- czas wypełniania: 15-20 minut,
- pozycje testowe i raporty dostępne w wielu językach,
- zawiera cechy nieopisane przez Model Pięcioczynnikowy,
- identyfikuje problematyczne aspekty zachowania, które są trudne do wykrycia podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
- znormalizowany na grupie ponad 10 000 pracujących menadżerów,
- itemy pozbawione inwazyjnej treści,
- brak negatywnego wpływu,administracja online poprzez zabezpieczony dostęp.
Skale podstawowe mierzone przez test HDS
- Labilność Emocjonalna – poddający się nastrojom, łatwo się denerwujący, trudny do zadowolenia i zmienny emocjonalnie.
- Podejrzliwość – nieufny, cyniczny, wrażliwy na krytykę i skoncentrowany na negatywach.
- Zachowawczość – nieasertywny, oporny na zmiany, unikający ryzyka i wolno podejmujący decyzje.
- Zamknięcie w Sobie – trzymający się na uboczu, obojętny na uczucia innych, małomówny.
- Nieelastyczność – na pozór chętny do współpracy, ale w rzeczywistości irytujący się, uparty i niewspółpracujący.
- Arogancja – zbytnio pewny siebie, wyniosły, o zawyżonym poczuciu własnej wartości.
- Manipulowanie – czarujący, podejmujący ryzyko, testujący granice i poszukujący ekscytacji.
- Teatralność – aktorski, poszukujący uwagi, przeszkadzający, wykazujący słabą umiejętność słuchania.
- Fantazjowanie – twórczy, ale myślący i działający w nietypowy lub ekscentryczny sposób.
- Drobiazgowość – skrupulatny, precyzyjny, trudny do zadowolenia i mający tendencję do mikrozarządzania.
- Oportunizm – skory do zadowalania innych i niechętny samodzielnemu działaniu lub wyrażaniu opinii.
3. Kwestionariusz Motywów, Wartości i Preferencji (Motivates, Values and Preference Inventory – MVPI)
Narzędzie Hogana pozwala oszacować dopasowanie pomiędzy wartościami danej osoby a motywatorami dostarczonymi przez kulturę organizacyjną lub zajmowane (oczekiwane) stanowisko, dostarcza przydatne dane, w jaki sposób zarządzać innymi, pomaga ludziom zrozumieć ich zainteresowania, motywy i preferencje.
Warto dodać, iż połącznie diagnozy HPI oraz MVPI udziela także wskazówek dotyczących integralności danej osoby, jej podejścia do etyki i zasad.
Cechy charakterystyczne i korzyści
- 200 pytań,
- czas wypełniania: 15-20 minut,
- pozycje testowe i raporty dostępne w wielu językach,
- zwalidowany na grupie pracujących dorosłych w ponad 100 organizacjach,
- itemy pozbawione inwazyjnej i natrętnej treści,
- brak negatywnego wpływu na osoby badane,
- ocenia dopasowanie pomiędzy wartościami osoby a kulturą organizacyjną,
- przewiduje zarówno sukces zawodowy, jak i satysfakcję z pracy,
- opisuje środowisko pracy kreowane przez liderów,
- administracja online poprzez zabezpieczony dostęp,
- aplikacja dostępna w wielu językach.
Skale mierzone przez test MVPI
- Rozpoznawalność – pragnienie uwagi, aprobaty i pochwał.
- Władza – dążenie do sukcesu, osiągnięć, statusu i kontroli.
- Hedonizm – orientacja na zabawę, przyjemności i radość.
- Altruizm – chęć pomagania innym i wnoszenia wkładu w rozwój społeczeństwa.
- Przynależność – pragnienie czerpania przyjemności z interakcji społecznych.
- Tradycja – poświęcenie, silne osobiste przekonania i poczucie obowiązku.
- Bezpieczeństwo – potrzeba przewidywalności, struktury i ładu.
- Finanse – zainteresowanie pieniędzmi, zyskiem, inwestycjami oraz możliwościami biznesowymi.
- Estetyka – potrzeba wyrażanie siebie, troska o styl i wygląd produktów pracy.
- Nauka – poszukiwanie wiedzy, badań, technologii i danych
<- powrót