Witam na moim blogu

Zapraszam do czytania i dzielenia się opiniami

Sztuka szczęścia

Książka „Sztuka szczęścia. Poradnik życia” jest zapisem rozmów amerykańskiego psychiatry Howarda C. Cutlera z Dalajlamą. Już pierwsze zdanie wprowadza nas w klimat i myśl przewodnią książki: Głównym celem życia jest poszukiwanie szczęścia. Głównym motorem działań jest... czytaj dalej

Poznaj swojego gremlina

Każdy ma swojego gremlina. Ty zapewne też masz wewnętrznego narratora, krytyka i marudę, który towarzyszy Ci przez całe twoje życie, czy tego chcesz czy nie. Skąd się bierze ten uprzykrzony narrator w głowie, czego chce i jak sobie z nim radzić, wyjaśnia twórca Metody... czytaj dalej

Myśleć pytaniami

Znane stwierdzenie „Jakie pytanie, taka odpowiedź” znajduje nowy wymiar  w książce  Marilee Adams „Myślenie pytaniami”.  Zajmująco  opowiedziana historia transformacji z menedżera-instruktora do menedżera–motywatora, jest jednocześnie instrukcją obsługi potężnego... czytaj dalej

Jeden dzień z życia top menedżera

Oto Pan B. – dyrektor departamentu w centrali dużego banku. Jest solidnie wykształconym  profesjonalistą (studia podyplomowe, MBA, szkolenia za granicą) i cenionym menedżerem. Do dyspozycji ma służbowy samochód, laptop, telefon komórkowy – standardowe narzędzia... czytaj dalej

Dyliżans i woźnica czyli…coach

Słowo coach (ang.) ma różne znaczenia, jednak najstarsze z nich to: powóz, dyliżans, woźnica. Określenia te chyba najbardziej oddają istotę roli coacha i tego, co dzieje się w coachingu. Kiedy wsiadasz do powozu, komunikujesz wyraźnie gdzie chcesz jechać, precyzyjnie... czytaj dalej

Cztery style zachowań, czyli jak nie dać się zwieść pozorom

Ludzie oceniają innych po zachowaniu, siebie po intencjach. Mimo, że znajomość powyższego faktu bardzo ułatwia komunikację, skłonność do przypisywania intencji na podstawie zachowań jest bardzo powszechna. Niestety stwarza to wiele nieporozumień, niedomówień, a stąd... czytaj dalej

5 rzeczy, które zapewnią wyjątkowy efekt oceny rocznej

Ocena to nie osąd. Ocena skaluje osiągnięcia – w stosunku do wzorca (lub oczekiwanego wyniku w grupie) oraz w stosunku do oczekiwań indywidualnych.  Bliżej jest ocenie do opinii niż wyroku, o czym nie każdy menedżer pamięta. Są firmy, które mają rozbudowany system... czytaj dalej

Skuteczna komunikacja

Skuteczni menedżerowie powtarzają swoje komunikaty i polecenia co najmniej raz. Tempo przyrostu informacji sprawia, że dominującym odczuciem jest zmęczenie komunikacją. Wydawać by się mogło, że lekarstwem na usprawnienie obiegu informacji i skuteczne wykonywanie zadań... czytaj dalej

Dla kogo coaching?

Coaching jest procesem wymagającym nie tylko dla coacha, ale również dla klienta. Efektem procesu jest zmiana – taka jaką zaplanował klient. Aby zmiana mogła zaistnieć, klient musi się do niej przygotować, mając jasny obraz tego jak ma wyglądać jego życie PO... czytaj dalej
Strona 4 z 512345